Måske kender du følelsen af

• At være i tvivl om, hvorvidt din partner elsker dig lige så meget, som du elsker din partner?
  • At det er angstfuldt at blive forladt?
  • At du vælger partnere, som ikke er gode for dig, fordi de enten har problemer eller har svært ved kærlighed?
  • At du giver mere, end du får, i dit kærlighedsforhold?
  • At du bruger meget energi på, hvad din partner synes og føler om dig?
  • At du glemmer dine egne behov og følelser?
  • At du bærer over med din partners dårlige sider og tænker, at du blot skal være mere forstående og kærlig, så forandrer han/hun sig for din skyld?

Så er du sandsynligvis en af de mænd, der elsker for meget.

Mænd, der elsker for meget, er mænd, som egentlig ikke er styret af kærlighed, men af frygt, desperation, dårligt selvværd og indre tomhed.

Med andre ord, vi elsker i virkeligheden os selv for lidt -vi ved ikke hvad egen omsorg er og er på konstant jagt efter omsorg fra vores partner. Vi søger og higer efter opmærksomhed, kærlighed og anerkendelse -uden at være bevidst om det.

Dem af os, der elsker for meget, lever i ængstelighed og kan ret ofte have en omklamrende tilknytning til vores partnere. Vi har svært ved at give slip.

Vi har som regel en god uddannelse/job/økonomi men oplever utilfredshed og dårligt selvværd og vi fravælger venner og familie til fordel for vores partner.

Vi har svært ved at sige fra og vi kan have tendens til at bruge magt/kontrol som middel til at holde på vores partnere eller tiltrække partnere.

Vi kan være gode til at gøre vores partner seksuelt tilfredse, men er ofte i dårlig kontakt med egen lyst.

Vi har svært ved at forstå at efter alt det vi giver, hvorfor det aldrig bliver vores tur til at få.

Mange af os har lært fra barndommen, at vi skulle gøre os fortjent til omsorg, kærlighed og opmærksomhed, hvilket vi tager med i vores relationer i voksenlivet. Uopfyldte følelsesmæssige behov i barndommen kan skabe ødelæggende kærlighedsmønstre i voksenlivet, og vi kan ikke skelne mellem sund og usund kærlighed.

Mennesker er de samme – personer er forskellige. Hold op med at misbruge dig selv og Kontakt Dansk Sexolog Centeret, da det er aldrig for sent -om du er mand i 20érne eller 60érne.

viden forpligter

VIDEN FORPLIGTER !

og det er netop baggrund for initiativet: Dansk Sexolog Center.

VIDEN FORPLIGTER !

Misbrugsproblemer ? Kontakt os:
Email: kontakt@alkoholskole.dk
Telefon.: 5252 6262